REGULAMIN
sklepu internetowego
Niniejszy regulamin określa zasady, warunki oraz tryb sprzedaży produktów za pośrednictwem sklepu internetowego www.lorino.pl prowadzonego przez Waldemara Chwałczyńskiego przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą:
PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO – HANDLOWE WIMAX Waldemar Chwałczyński, NIP 7691007697
zwaną w dalszej części regulaminu „Sprzedającym”
1
Postanowienia wstępne
- Sprzedawcą produktów znajdujących się w ofercie Sklepu internetowego jest Waldemar Chwałczyński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO – HANDLOWE WIMAX Waldemar Chwałczyński NIP: 7691007697.
- Sklep internetowy działa pod nazwą: Lorino i jest prowadzony pod adresem internetowym: www.lorino.pl .
- Przedmiotem działalności sklepu internetowego jest Sprzedaż detaliczna produktów za pośrednictwem sieci Internet, a w szczególności sprzedaż zniczy, sztucznych kwiatów, sztucznych ogni, roślin, nasion.
- Zamówienia są przyjmowane przez stronę internetową: lorino.pl
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu internetowego. Regulamin dostępny jest w zakładce „Regulamin” na stronie internetowej sklepu.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumentów, przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. Wszelkie ewentualne wątpliwości tłumaczy się na korzyść Konsumenta.
- Klient zobligowany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa.
- Klient zobowiązany jest do poszanowania praw autorskich do materiałów znajdujących się na stronie internetowej Sklepu, zgodnie z postanowieniami przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz.U.2019.1231 z póź. zm.).
2
Definicje
- Sklep Internetowy – sklep internetowy Sprzedawcy dostępny pod domeną www.lorino.pl, zwany w dalszej części regulaminu „Sklepem” lub „sklepem internetowym”.
- Klient/kupujący – osoba fizyczna, posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, korzystająca ze Sklepu Internetowego, w szczególności dokonująca zakupó
- Konsument – zgodnie z definicją zawartą w treści art. 221 kodeksu cywilnego – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące, także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, działająca w celach niezwiązanych z działalnością gospodarczą, handlową, rzemieślniczą lub wykonywaniem wolnego zawodu; a także osoba fizyczna, która dokonując czynności związanej z prowadzona działalnością gospodarczą lub zawodową, działa także w celu niezwiązanym z tą działalnością i cel ten przeważa – która zawiera lub zamierza zawrzeć umowę sprzedaży ze Sprzedawcą.
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r., poz. 121 z późn. zm.)
- Sprzedawca – Waldemar Chwałczyński przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO – HANDLOWE WIMAX Waldemar Chwałczyński wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP: 7691007697.
- Regulamin – niniejszy regulamin, określający warunki, zasady oraz tryb zakupów w Sklepie.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieł
- Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Zamówienie– oświadczenie woli Klienta składane Sprzedawcy i zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
3
Kontakt ze sprzedawcą
- Adres e-mail Sprzedawcy: sklep@lorino.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: 512 985 451
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 94 1020 3958 0000 9102 0277 5187
- Klient może skontaktować się ze Sprzedawcą za pomocą powyższych adresów kontaktowych.
- Telefoniczny kontakt ze Sprzedawcą może następować w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od: 8:00 do 17:00 oraz w sobotę w godzinach od 8:00 do 15:00.
4
Usługi świadczone przez sklep
- Sklep świadczy za pośrednictwem Sklepu następujące usługi: sprzedaż produktów znajdujących się w ofercie Sklepu, a w szczególności sprzedaż zniczy, wkładów do zniczy, sztucznych kwiatów, petard oraz sztucznych ogni.
5
Wymagania techniczne
- Do korzystania ze Sklepu jest wymagane:
– Podłączenie do sieci Internet (o dowolnej przepustowości łącza)
– Posiadanie przez Użytkownika jednej z przeglądarek internetowych (np. Internet Explorer, Mozilla, Safari, Google Chrome, Opera itp), umożliwiającej wyświetlanie na ekranie komputera dokumentów hipertekstowych (HTML)
– Posiadanie konta pocztowego e-mail.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za przejściowe zakłócenia łącza, czasowe zawieszenie strony w wyniku przebudowy oraz problemy techniczne.
6
Zakupy w Sklepie
- Informacje o produktach dostępnych w Sklepie, zamieszczone na stronie internetowej, w szczególności ich opisy stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
- Ceny Produktów, widoczne na stronie podawane w złotych polskich są cenami brutto, zawierają podatek od towarów i usług. Ceny nie zawierają ewentualnych kosztów dostawy, które są naliczane każdorazowo indywidualnie w zależności od produktu.
- Wysyłka produktów w formie elektronicznej jest bezpłatna i odbywa się za pomocą poczty elektronicznej.
- Ceny prezentowane w Sklepie mogą ulegać zmianom, w szczególności z uwagi na prowadzone czasowe akcje promocyjne, przedsprzedaż oraz wyprzedaże. Zastrzeżone powyżej uprawnienie do przeprowadzania akcji promocyjnych, nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny – dla złożonego zamówienia obowiązują ceny aktualne na moment jego złożenia przez Klienta. Cena jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia.
- Przyjmowanie i realizacja zakupów w sklepie:
Wybór Przedmiotu,
II. Złożenie zamówienia,
III. Wybór formy płatności,
IV. Potwierdzenie złożenia zamówienia,
V. Płatność - W celu zawarcia umowy sprzedaży w Sklepie Klient nie ma obowiązku dokonywania wcześniejszej rejestracji i założenia konta w serwisie, jednakże posiada taką możliwość. Klient ma możliwość dokonania rejestracji i założenia konta w serwisie, co jednak nie wpływa na możliwość składania przez niego zamówień w Sklepie.
- Sprzedaż materiałów pirotechnicznych jest skierowana wyłącznie dla osób pełnoletnich i tylko osoby pełnoletnie mają prawo zakupić w sklepie internetowym pirotechnikę.
Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza zawarcie umowy sprzedaży zamówionego Produktu w rozumieniu Kodeksu cywilnego
- Zamówienia – stanowiące ofertę zawarcia umowy sprzedaży – w Sklepie można składać poprzez dodawanie do Koszyka kolejno wybranych Produktów w Sklepie, postępując zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na stronie internetowej Sklepu. Po zakończeniu zakupów zostanie wyświetlone podsumowanie oraz wskazane zostaną możliwe sposoby płatności oraz sposoby dostarczenia towaru, jak również informacja o wysokości opłat za przesyłkę. Klient dokonuje wyboru sposobu płatności i dostawy, a następnie akceptuje tak ustalone warunki umowy sprzedaży, poprzez zaznaczenie okna „zamawiam”
- Po złożeniu zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie. Od tej chwili Klient związany jest złożonym Zamówieniem.
- Zamówienie produktów może następować również za pośrednictwem adresu e-mail wskazanego w niniejszym Regulaminie oraz telefonicznie pod numerem telefonu wskazanym w niniejszym Regulaminie.
- W czasie składania zamówienia należy podać niezbędne do wykonania umowy
i dostarczenia przesyłki dane. - Towar zostanie wysłany do Kupującego po jego opłaceniu – rachunek bankowy Sprzedającego – lub przy wyborze opcji dostawy towaru „za pobraniem”. Realizacja zamówienia nastąpi dopiero po odnotowaniu płatności przez Sprzedającego.
- Termin realizacji dostawy jest uzależniony od zewnętrznej firmy działającej w zakresie dostawy towarów (firmy kurierskiej), niemniej jednak średnio czas dostawy wynosi 2-3 dni robocze
- Sprzedający zobowiązuje się do wysyłki (nadania) zamówionego towaru w ciągu 24h od opłacenia zamówienia przez Kupującego lub wyboru opcji dostawy „za pobraniem”
- Na zamówione produkty Sklep wystawia paragon. W celu wystawienia faktury, przed dokonaniem zamówienia, należy skontaktować się ze Sprzedawcą pod adresem e-mail: sklep@lorino.pl i zakomunikować wolę wystawienia faktury VAT z podaniem wszelkich niezbędnych danych do wystawienia faktury VAT.
- Dostawa produktów jest dokonywana w zależności od wyboru Kupującego za pośrednictwem następujących dostawców: InPost, Poczta Polska, pozostałe komercyjne firmy kurierskie. Istnieje możliwość dokonania dostawy zamówionego towaru również do paczkomatów w zależności od wyboru Kupującego. Ceny związane z dostawą konkretnego towaru będą widoczne w Sklepie przy realizowaniu każdego zakupu przez Kupującego.
7
Formy płatności za zamówienie
- Klient może dokonać zapłaty za zamówione produkty w następujący sposób:
- Przelew elektroniczny (e-przelewy) lub bankowy na wskazany rachunek bankowy Sprzedawcy w banku: PKO Bank Polski SA
– przelew elektroniczny wykonywany za pośrednictwem elektronicznego serwisu bankowego;
- Klient może dokonać zapłaty za zamówione produkty za pobraniem przy odbiorze zamówionego Produktu na wyraźne życzenie Klienta, zgłoszone w czasie dokonywania zamówienia.
8
Odstąpienie od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni bez podania przyczyny odstąpić od Umowy Sprzedaży.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Odstąpienie od umowy wywołuje następujące skutki:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
- dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli realizacje świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
9
Reklamacje
- Sprzedający dokłada wszelkich starań by świadczone usługi w ramach Sklepu były na najwyższym poziomie, jednakże nie wyklucza to możliwości czasowego zawieszenia dostępności Sklepu, w przypadku konieczności przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, wymiany sprzętu lub też w związku z koniecznością modernizacji lub rozbudowy Sklepu.
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu oraz pozostałe reklamacje związane z działaniem Sklepu lub nieprawidłowym działaniem Serwisu, Usługobiorca może składać w szczególności za pośrednictwem Sklepu przy użyciu formularza zamieszczonego na stronie internetowej Sklepu lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@lorino.pl
- Jeśli Kupujący stwierdzi wadę produktu, powinien niezwłocznie w dniu otrzymania przesyłki poinformować o tym Sprzedawcę, wskazując jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą oraz przesyłając w pdf protokół szkody odpowiedniej firmy kurierskiej ( Protokół szkody DPD: https://protokol.dpd.com.pl/ ).
- Wiadomość elektroniczna powinna być zatytułowana słowem: Reklamacja.
- Sprzedający ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w terminie do 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji.
- Szczegóły dotyczące rękojmi Sprzedawcy za wady regulują przepisy Kodeksu cywilnego (art. 556 – 576).
10
Prawa autorskie
- W ramach zakupionych Produktów Kupujący nie nabywa majątkowych praw autorskich do Produktów. Kupujący jest jedynie upoważniony do wykorzystania Produktów we własnym zakresie. W związku z powyższym zakazane jest w szczególności, zarówno co do całości jak poszczególnych elementów Produktów:
- udostępnianie i prezentowanie Produktów osobom trzecim,
- publikowanie w jakikolwiek sposób i niezależnie od formy publikacji całości Produktu lub jego części bez uprzedniej zgody Sprzedawcy wyrażonej w formie pisemnej,
- kopiowanie, powielanie na potrzeby inne niż własny użytek Kupującego.
- Kupujący zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań by treści zawarte w Produktach nie zostały ujawnione osobom niepowołanym.
11
Ochrona danych osobowych
- Wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie przez Sprzedającego danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. nr 2019 poz. 1781 z późn. zm.) jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie danych osobowych, uniemożliwia wykonanie umowy i zrealizowanie zamówień
- Klient może wyrazić zgodę na przetwarzanie w celach marketingowych swoich danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 poz. 1781 z późn. zm.) i ich powierzenie podmiotowi trzeciemu w celu przekazywania Klientowi materiałów reklamowych oraz informacji o akcjach promocyjnych, marketingowych i prowadzącym sklep internetowy.
- Administratorem danych osobowych jest
Waldemar Chwałczyński prowadzący działalność gospodarczą pf.: PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO – HANDLOWE WIMAX Waldemar Chwałczyński. - W ramach przetwarzania danych osobowych Klientów, Sprzedawca będzie wykorzystywał w szczególności takie dane osobowe jak: imię, nazwisko, adres, numer telefonu oraz adres e-mail.
12
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, a zwłaszcza Kodeksu cywilnego oraz przepisy Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141 z 2002 r. poz. 1176 z późn. zm.) i Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22 z 2000 r. poz. 271 z późn. zm.).
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za podanie błędnych danych przez Klienta.
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w przypadku wystąpienia przyczyn, takich jak usprawnienie działalności serwisu, wprowadzenie nowych funkcjonalności, rozpoczęcie świadczenia nowych usług lub zmiana przepisów prawa. Klienci zostaną poinformowani o wprowadzonych zmianach.
- W przypadku zaistnienia sporów związanych z realizacją umowy sprzedaży, Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów ich rozwiązywania m.in. poprzez stałe polubowne sądy konsumenckie, mediacje itp. W przypadku nie skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych procedur, spory zostaną poddane właściwym sądom powszechnym.
- Ewentualne spory mogące wyniknąć w toku realizacji przedmiotu umowy pomiędzy Usługodawcą/Sprzedawcą a Przedsiębiorcą rozstrzygane będą przez właściwy miejscowo oraz rzeczowo Sąd powszechny.
- W przypadku pytań prosimy o kontakt ze Sprzedawcą.
- Regulamin jest integralną częścią każdej umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu i wchodzi w życie z dniem 07.10.2020r